Navlhčovací páska slaví svůj COMEBACK
A to nejen kvůli tomu, že je ekologická
Pamatujete si ještě tzv. olizovačku? Papírovou pásku, která lepila až po navlhčení? Jak by řekli naši rodiče, vše se jednou vrací :). I tato navlhčovací páska se stává v současné době stále populárnější a slaví svůj COMEBACK.
Není to jenom proto, že je to asi nejekologičtější varianta uzavírání zásilek. Asi největším spouštěčem byla firma Amazon, která papírovou pásku zavedla jako standard. Následovaly ji v tom velké řetězce jako Lidl nebo DM.
Výhody navlhčovací pásky:
- Skládá se z robustního papíru a na jedné straně je lepidlo na rostlinné bázi. A jak je patrné z názvu, lepí až po navlhčení.
- Po nalepení se naprosto spojí s kartonem a každý pokus o vniknutí je bez poškození pásky nemožný.
- Je odolná proti světlu, nestárne a počasí nemá na její funkčnost vliv.
- Dá se vyztužit skleněnými vlákny jak podélně, tak i ve formě mřížky, a tím je mnohem pevnější než standardní lepicí pásky.
- Je cenově dostupná, především při vysokém množství.
- Pokud se částečně poruší, netrhá se dále.
- Má minimální elasticitu, což v praxi znamená, že pokud na zalepenou zásilku zatlačíte, zůstane páska oproti plastiku stálá až do roztržení, kdežto plastik se natáhne a uvolní se od vík krabice.
- Lepí i na zaprášeném povrchu.
- Při odvíjení je nehlučná.
- Dá se recyklovat společně s kartony.
- Dá se potisknout podobně jako plastiková páska.